اینجا روسیه است ! به قلم:«ترنم از روسیه» *شنبه 86/9/17 * 3:59 عصر *

قل سیرو فی الأرض فأنظروا و کیف کان عاقبة المجرمین
(ای پیامبر! ) بگو:(دردنیا سیاحت کنید تا ببینید عاقبت کافران و گمراهان چگونه بوده است؟)
 
سوره مبارکه نمل-ایه 69

اینجا روسیه است.با تمام جاذبه های توریستی اش ،زمستان سردش،شبهای روشن مسکو به خاطر نور پردازی های زیبای ساختمانهایش،سن پترزبورگ،کیف،مینسک و...
من می گم باید سفر کرد.باید رفت و دید.سفر دید انسان را به مسا‍ئل مختلف باز می کند.با سفر و آشنایی با فرهنگ دیگر مردمان،قدر و ارزش خیلی از داشته هامون را بیشتر میدونیم من حرفم اینه که تا نرفتیم،طعم سختی های زندگی در غربت را نچشیدیم،در مورد فرهنگ و رسوم کشور خودمون با تمدن 2500 ساله اش قضاوت اشتباه یا بد گویی نکنیم.بریم، ببینیم بعد قضاوت کنیم.کاری کنیم؛و نگذاریم که بعضی از تبلیغات دروغ ،نام کهنه دیارمان را محو و کمرنگ کند چرا یک روس با تمدن حدودا 1200 ساله ی کشورش باید از یک ایرانی سوال کند(شما با شتر تو کشورتون رفت و آمد می کنید؟!)

در قسمت شمالی کره خاکی ما،سرزمینی پهناور،با 10 منطقه زمانی قرار گرفته.روسیه، سرزمینی که نامش در جای جای تاریخ به چشم میخورد.
ولادمیر(972-1015)مسیحیت را برای از بین بردن چند خدایی و ایجاد وحدت وارد کشور کرد.(واگر ان زمان اسلام را برگزیده بود...)


حکومت تزاری روسیه،با برگزیده شدن میخایل رومانوف آغاز شد و تا انقلاب کبیر اکتبر ادامه داشت. از چهره های مشهور این دوره پتر کبیر و کاترین دوم بودند.پتر کبیر که خود را امپراطور کل روسیه نامید و آرزویش دستیابی به آبهای گرم بود.
پس از جنگ جهانی اول و سقوط حکومت تزاری روسیه ،لنین رهبر بلشویکها با شعار«صلح،نان،زمین»روی کار امد و به این ترتیب حزب کمونیست اتحاد شوروی قدرت را در دست گرفتند و دوران خفقان و چندین ساله ی کمونیست سالها سرنوشت این کشور را رقم زد.کلیساها خراب شدند و بی دینی و بی هویتی که در حال حاضر بین جوانهای نسل کمونیستی موج می زند،از اثرات این دوران بود.
جنگ جهانی دوم ،روی کار آمدن دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ،گورباچف ،از وقایع بعدی تاریخ روسها بودند.کمتر کسی است که در مورد متن نامه امام خمینی(ره)به گورباچف چیزی نشنیده باشد (هشدار برای رسیدن به موفقیت،از راه تجدید نظر در زمینه دین زدایی و خدا زدایی از جامعه که بزرگترین ضربه را به پیکر مردم کشور شوروی وارد کرد.)
امروزطرفداران گروههای مختلف ،فاشیستها و...زیاد دیده می شود.گاهی دلم برای جوانان این دوره که سرعت غرب زدگی و بی  هویتی در آنها به وضوح به چشم می خوره می سوزه.


همیشه یادمان باشد هر جای این کره ی خاکی که باشیم مشکلات هستند(ما انسان را در رنج آفریدیم).
به امید پیدا کردن خودمان...


دلت را خانه ما کن:دلداده

<      1   2   3