در آرزوی وطنم!! به قلم:«فاطمه از آفریقا» *یکشنبه 86/10/16 * 3:38 عصر *

آیا تا به حال شنیده اید زبان یک کشوری عربی باشه ولی ملتش به زبان فرانسه صحبت کنند؟! (در صورتی که زبان یکی از اصلی ترین نشانه های هویت ملی یه کشوره؟)
شنیدید تو مدرسه کشوری فروش سیگار آزاد باشه؟
یا می دانید در شمال غربی یکی از کشورای قاره آفریقا منطقه ای باشه که زنان محجبه اش چادری به سر می کنند که شباهت بسیار زیادی به چادر در کشور خودمون داره؟

 همه اینا در مورد کشوریه که در کنار رشته کوه های اطلس واقع شده: مغرب محل کنونی زندگی من که در ایران به مراکش مشهور است.(مغرب به معنی مکان غروب خورشید). نظام حکومتی پادشاهی      و شاه آن رهبری دینی و حکومتی را بر عهده دارد.
شمالی ترین نقطه این کشور تنگه جبل الطارق است که راه ورودی مسلمانان برای به دست آوردن آندلس (اسپانیا) بوده است.
بیشترین جمعیت مغرب را مسلمانان که از فرقه مالکی هستند تشکیل می دهند (بیشتر آنها هیچ اطلاعاتی در مورد شیعیان ندارند.
شهر های مهم این کشور  رباط (پایتخت و مرکز سیاسی و اداره ی حکومتی) کازابلانکا (مرکز تجاری و اقتصادی)و فاس (شهر دینی و مذهبی) است.
مغرب یکی از مستعمرات فرانسه بود که پس از سال ها استعمار توانست استقلال خود را به دست آورد . استعمار جز بدبختی فقر عقب ماندگی و فراموش کردن فرهنگ اسلامی به خصوص در میان جوانان چیز دیگری برای مردم این کشور نداشت.
آزادی هایی که بعضی از افراد شاید حسرت آن را می خورند در این کشور وجود دارد ولی جز فساد و سست شدن بنیاد خانوده و فاسد شدن نوجوانان و جوانان چیز برای آنها به ارمغان نیاورده است.

آری هوای وطنم آرزوست.................


دلت را خانه ما کن:دلداده

<      1   2